Проєкт “Готуємося до практики” на Факультеті філології

На Факультеті філології стартував проєкт “Готуємося до практики”, організатором якого є директорка навчально-наукового Інституту українознавства, доцентка кафедри української мови Ґрещук Валентина Василівна. На парах із дисципліни “Методика викладання української мови” студентами-бакалаврантами 3 курсу були змодельовані уроки, під час яких здобувачі вищої освіти продемонстрували фахові знання з української мови та методики її викладання, практичні навички, здобуті упродовж навчального семестру і готовність до проходження виробничої навчально-виховної педагогічної практики (в середніх класах), яка очікує третьокурсників у наступному семестрі.

Студенти групи УМЛф-31 провели урок на тему “Написання префіксів пре-, при-, прі-“. Урок проводила Тетяна Буник. На заняття завітали попередньо запрошені гості: магістриня групи Узф-22м, учителька української мови та літератури Бабченського ліцею Скрипник Тетяна Василівна; магістрантка групи УМЛсо-21м, учителька української мови та літератури Делятинського ліцею №2 Баюрчак Василина Василівна; магістрантка групи УМЛсо-11м, асистент вчителя у Тустанському ліцеї Костів Іванна Степанівна; магістрантка групи УМЛф-11м, вчителька української мови та літератури в Івано-Франківському ліцеї №2 Павликівська Марія Володимирівна. Гості поділилися власним педагогічним досвідом і добре оцінили роботу модераторки.

Свої вміння та напрацювання у рамках проєкту успішно зуміли продемонструвати також студенти групи УМЛсо-31. У ролі вчителя була Оксана Малета, яка провела урок для 5 класу на тему “Твір-опис домашнього улюбленця в художньому стилі”. На занятті були присутніми: вчителька Католицького ліцею св. Василія Великого Галина Іванівна Бородайкевич, яка розповіла про впровадження інноваційних технологій на уроках української мови та літератури, а саме: створення різноманітних тестів, вправ з QR-кодами, філвордів, квестів та провідна фахівчиня навчально-наукового Інституту українознавства, магістрантка групи УМЛф-21м Олександра Ярославівна Кузишин.
У кінці заняття студенти мали змогу поставити гостям актуальні запитання, а саме: особливості проведення уроків у час збройної агресії країни-окупанта; методи роботи з інклюзивними дітьми;  оцінювання учнів з особливими потребами; переваги та недоліки використання мобільних телефонів на уроках української мови та літератури.
Модератором уроку на тему «Лексикологія. Фразеологія», який підготувала група УМЛсо-32, виступила Ірина Казакова. На пару завітали успішні методисти: вчителька української мови та літератури Католицького ліцею ім. Василія Великого Буличева Вікторія Валентинівна та магістрант групи УМЛсо-11м, учитель української мови та літератури у Крихівецькому ліцеї Хопта Олег Миколайович. Учителі-практики  оцінили роботу бакалаврантів та дали доречні поради.
Студенти  вдячні Валентині Василівні за її професіоналізм, методичні настанови, натхнення для творчого підходу до освіти та можливість спробувати себе в ролі вчителя на заняттях з Методики викладання української мови.
Проєкт “Готуємося до практики”  вкотре заявив про себе як ефективна форма підготовки майбутніх учителів, про що свідчать враження самих студентів:
Уроки розвитку зв’язного мовлення надзвичайно потрібні, адже вони допомагають учням навчитися висловлювати власні думки та будувати змістовні речення. Слід зазначити, що змодельований урок пройшов у творчому настрої, відкритому спілкуванні та заохоченні до самовираження кожного учня класу. Вагому роль мала підтримка дітей, що сприяло позитивному навчальному процесу. Сьогодні ми вкотре переконалися, що професія вчителя – це покликання душі, тяжіння до дітей, адже запал у їхніх очах дає поштовх розвиватися далі. 
Надія Тернінчук, студентка групи УМЛсо-31
Нам, як майбутнім вчителям української мови та літератури, дуже важливо практикуватися та набиратися досвіду, адже ми хочемо бути справжніми професіоналами своєї справи. Тому проведення таких заходів є дуже важливим, як і для проходження нашої виробничої навчально-виховної педагогічної практики, так і для нашого розвитку.
Ярина Шинкарук, студентка групи УМЛсо-32
Хоч ми й філологи, і наша доля може бути не пов’язана зі школою, та ми повинні бути готовими прийняти виклик будь-яким життєвим випробуванням, аби точно зуміти себе реалізувати у тій чи іншій професії. Отже, сьогодні ми мали змогу показати наші вміння та навички, які впевнено набували за цей час, а Тетяна Буник задіяла усі методи і прийоми, аби реалізувати продуктивну і результативну працю.
Дубік Софія, студентка групи УМЛф-31